środa, 31 stycznia 2018

8 POMYSŁÓW NA MOJE ULUBIONE ZUPY


ZUPY to niezwykle ważne danie w naszej kuchni. Całą jesień, zimę i wiosnę goszczą w niej niemal codziennie. Jestem przekonana że z jedzenia zup płynie jedynie zdrowie, dlatego od zawsze staram się zbierać receptury, ulepszać i tworzyć własne nowe smaki, które odpowiadają mojej rodzinie.

Znane są w polskiej kuchni od średniowiecza - gotowano je wtedy na bazie bardzo pożywnych kasz. W XIX wieku powoli nastała moda na zupy miksowane, które dzisiaj zajadamy jako zupy krem.

Są niezwykle pożywne i bardzo łatwo jest je przygotować. Do zrobienia zupy nadaje się niemal każde warzywo - a właśnie takie warzywne, pełne smaku i aromatyczne zupy goszczą PRZY ZIELONYM STOLE.

Zachęcam też do gotowania zup mocy (mogą być warzywne lub mięsne) - gotuje się je długo na małym ogniu z dodatkiem przypraw i korzeni po to, aby wydobyć z nich wszystko co najlepsze. Popijane w ciągu dnia są ogromnym wsparciem dla naszego organizmu.

Zdrowe dodatki do zup warzywnych które zawsze warto mieć w domu:

- wszelkiego rodzaju kasze: jaglana, gryczana, sorgo, komosa ryżowa 
- strączki: fasolka Jaś, fasolka pawie oczko, mung, ciecierzyca, fasolka adzuki, groch, soczewica
- przyprawy: czosnek, imbir, jałowiec, majeranek, tymianek, oregano, listki laurowe, ziele angielskie, kurkuma, bazylia
- masło sklarowane, olej kokosowy
- natkę pietruszki, koperek, świeże zioła, szczypiorek



Oto lista moich ulubionych receptur. Mam nadzieję, że skorzystacie z niej jeszcze tej zimy.


Jakiś czas temu, wydawnictwo Muza wydało książkę pod tytułem "Zupowy detoks" napisaną przez Urszulę Mijakoską oraz Monikę Stachurę, którą bardzo polecam. 
Znajdziemy w niej wiele ciekawych przepisów, oraz informację o termice przypraw (dla przypomnienia - mamy przyprawy rozgrzewające i ochładzające).
Z książki też dowiemy się  co należy trzymać w spiżarni, albo w lodówce, aby móc szybko ugotować sobie zupę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz