niedziela, 13 listopada 2016

JAK ZROBIĆ PLACKI Z CUKINII, PORA I KASZY JAGLANEJ

Placki z warzyw można zrobić w wielu kombinacjach. Ja zazwyczaj staram się łączyć warzywa o mocnym i charakterystycznym smaku jak por z delikatnym składnikiem. Tutaj akurat z cukinią, która znakomicie sprawdza się także w słodkich recepturach. Na blogu znajdziecie też przepis na pyszne brownie które nie wymaga zbyt dużo pracy i doskonale smakuje. 



PLACKI Z CUKINII, PORA I KASZY JAGLANEJ
150 g cukinii obranej i startej na tarce
150 g ugotowanej kaszy jaglanej 
biała część z niewielkiego pora pokrojona w plasterki
jajko
2 łyżki mąki z cieciorki
3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
sól, pieprz i gałka muszkatołowa do smaku
olej ryżowy do smażenia
papier do odsączania placków w tłuszczu

Wszystkie składniki na placki mieszam dokładnie i przyprawiam do smaku. Na patelni rozgrzewam olej i smażę niewielkie placki. Układam na papierowym ręczniku, aby odsączyć je z tłuszczu. 
Zjadam jako samodzielne danie albo jako dodatek do warzywnych dań jednogarnkowych.

13 komentarzy:

  1. Swietny przepis. Uwielbiam takie placuszki. Jednak mam jedno pytanie. Czy moge pominac czosnek?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czym mogłabym zastąpić jajko w tych plackach, będąc na diecie ściśle roślinnej ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię cukiniowe placuszki a do nich domowy sos czosnkowy. Mniam. Właśnie wczoraj zajadaliśmy 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Kasiu. Jak możesz to podaj proszę swój przepis. Cieszę się że zagladasz do mnie☺

      Usuń
    2. Super Kasiu. Jak możesz to podaj proszę swój przepis. Cieszę się że zagladasz do mnie☺

      Usuń
  4. Z pewnością wspaniałe. Ja mam pytanie czy można je upiec np.w piekarniku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem szczerze mówiąc bo nie próbowałam. Wydaje mi się że tak tylko trzeba zrobić trochę gestsze ciasto.

      Usuń
  5. Witam, może to oczywiste, ale ja zawsze mam takie watpliwosci.150 gram kaszy sypkiej, czy już po ugotowaniu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat nie dla mnie smażenie;unikam tego jak ognia. Ale te skłsdniki (warzywa,mam swoje) uparowałam i było pyszne z kaszą ale najpierw zaczynamy od kiszonek. Dbamy o flore bakteryjną. Ava

    OdpowiedzUsuń