niedziela, 23 lipca 2017

BEZGLUTENOWE ŚLIMACZKI

Lubimy proste ciasteczka, które można przechowywać w słoiku. 
Zazwyczaj zbyt długo tam nie poleżą - wszak trójka dzieci zawsze znajdzie  dobry argument na to, aby wymieść taki słoiczek, aż do ostatniego okruszka.

Ślimaczki zaraz po upieczeniu są miękkie, po kilku godzinach twardnieją a po 2 dniach spędzonych w słoiku znowu robią się miękkie - trochę jak pierniczki.

Jeśli musicie wykluczyć kakao z diety to jako zamiennika w tej recepturze użyjcie karobu.

Ciekawa jestem, czy lubicie kruche ciasteczka? Czy robicie ich zdrowszą wersję i czy macie jakieś swoje ulubione przepisy?



środa, 19 lipca 2017

MUFFINKI OWSIANE Z MALINAMI (BEZ CUKRU, GLUTENU I NABIAŁU)

Rzadko robię muffinki, ale za każdym razem jak się do nich zabieram to obiecuję sobie, że będę je piekła każdego dnia ponieważ zazwyczaj (nooo...z małymi wyjątkami) bardzo nam smakują. 

Zrobienie muffinek to banalna sprawa - wystarczą dwie miski. W jednej mieszamy suche składniki, a w drugiej mokre, potem wszystko łączymy i są.

Ostatnio do robienia ich wykorzystuję maszynę miksującą - do kielicha wsypuję suche składniki, które miksuję (płatki owsiane od razu zmiksowały mi się na mąkę) potem dodaję mokre i miksuję ponownie. Na koniec dokładam ulubione dodatki.

Muffinki owsiane z malinkami są bardzo proste i przygotowanie ich łącznie z pieczeniem zajęło mi dosłownie 35 minut.


Są doskonałym drugim śniadaniem, albo wałówką na wakacyjne wypady w góry, do lasu, na piknik (gdziekolwiek się wybieracie zabierzcie je ze sobą). 
Warto, nawet w te upały rozgrzać piekarnik i wypróbować przepis.
Możecie użyć ulubionych sezonowych owoców (jagód, borówek, czereśni lub wiśni), a nawet sypnąć garść posiekanej gorzkiej czekolady, która na pewno doskonale sprawdzi się w duecie z malinami.

czwartek, 13 lipca 2017

WĘDZONE TOFU I SEZONOWE WARZYWA W MLEKU KOKOSOWYM

Nie przepadam za tofu i produkty z soi staram się omijać szerokim łukiem (większość z nich jest po prostu GMO - modyfikowana genetycznie - kukurydza też).

Jednak od czasu do czasu zajadam tofu wędzone (kupuję takie większe kostki - producent zapewnia, że zrobione zostały z niemodyfikowanej soi i mam nadzieję, że nie kłamie).
Uwielbiam gotować, dlatego zawsze staram się wypróbować wszystkie dostępne na rynku składniki. Pamiętam czasy kiedy razem z moim mężem robiliśmy kotlety z proteiny sojowej. Trochę trzeba było się namęczyć, aby uzyskały odpowiedni smak.


niedziela, 2 lipca 2017

ZIELONY PONIEDZIAŁEK - KOKTAJL Z TRUSKAWEK I BAZYLII

Dzisiaj ZIELONY PONIEDZIAŁEK - dzień z przepisem który zawiera tajny, zielony składnik. Bardzo go lubicie. 

Koktajle są bardzo zdrowym pokarmem - uwielbiam je, dlatego wprowadziłam te kremowe napitki do menu dzieci już bardzo dawno. Składniki zawsze dobieram tak, aby wszyscy domownicy byli zadowoleni z ich smaku.