czwartek, 6 kwietnia 2017

CIASTO OWSIANE

Jak zwykle w prostocie siła. Pomysł na ciasto owsiane powstał w biegu - dosłownie. 
Biegłam na wykład na który miałam przygotować coś do jedzenia - maiłam zaplanowany jeden wypiek, ale rano okazało się, że moje łakomczuchy wyjadły wszystkie bazowe produkty.
Powstało ciacho z płatków owsianych - pyszne, miękkie, delikatne - możecie dodać do niego cynamon, a zamiast kakao sypnąć karobu.





Ciasto pięknie ozdobione może znaleźć się na świątecznym stole.


CIASTO OWSIANE (bez cukru)
- blaszka 20x30
- można użyć płatków owsianych bez glutenu 

1 i 1/2 szklanki płatków owsianych zalanych gorącą wodą na 10 minut i przykrytych talerzykiem (wody dajemy tylko tyle, aby płatki byłe lekko przykryte)
1 banan
5 daktyli
syrop daktylowy do smaku 
2 łyżki zmielonego siemienia lnianego namoczonego w 6 łyżkach wody ( można zamiast tego dodać 2 jajka jeśli jadacie)
3 łyżki kakao
2 łyżki oleju kokosowego 
szczypta soli kłodawskiej

do ozdobienia: orzechy, płatki migdałowe, chia, sezam niełuskany, albo cokolwiek przyjdzie wam do głowy

polewa: 100g gorzkiej czekolady i 1 łyżeczka oleju kokosowego rozpuszczone na parze.
1. Piekarnik rozgrzewam do 180C a blaszkę wykładam papierem do pieczenia.

2. Wszystkie składniki wkładam do kielicha maszyny miksującej i blenduję na średnio gładkie ciasto. Można zblendować mocniej - wszystko zależy od tego jakiej konsystencji ciasta lubicie.

3. Piekę 40-45 minut. Ciasto studzę, polewam czekoladą i dowolnie ozdabiam.

14 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, od razu chce się zrobić. A czy nie dodaje się żadnego proszku ani sody?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm.....już nie mogę się doczekać kiedy go zrobię 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Na jaką blaszkę są te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro kurier DPD przywiezie mi książkę:-))) Zanim zacznę ją wertować chciałam zapytać o to ciasto - sądząc po zdjęciu można z niego zrobić mazurka na świąteczny stół, czy można je zrobić wcześniej, np. w czwartek, czy to raczej ciasto do jedzenia na świeżo? Pozdrawiam. Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Bardzo się cieszę i mam nadzieję że będzie to Twoja ulubiona książka kucharska ☺ Ciasto spokojnie można przechowywać w lodówce nawet 2 dni. Pozdrawiam serdecznie ☺

      Usuń
  5. Czy zamiast termomiksu można użyć blendera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można użyć blendera. Trzeba będzie pewnie zmiksować masę na dwa razy.

      Usuń
  6. czym proponujesz zastąpić jajka? dodatkowy banan? chia?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zrobiłam podobnie ale w wersji raw tzn. płatki moczyłam we wrzątku ok10 min i zmiksowałam je (ale lekko tylko) z orzechy i bakalie,dodałam ulubionych przypraw(kardamon,gozdziki,gałka itd)a wierzch był posypany grubo kokosem. I był to absolutny przebój!!! Coś mnie wzięło na kucharskie eksperymenty... Dzięki za wspaniałe "Alkalizne gotowanie"!!! Diana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana ależ się cieszę ☺ Niechorze książka służy Ci dobrze☺ Pozdrawiam ciepło. Edyta

      Usuń