czwartek, 16 kwietnia 2015

KRAKERS Z KASZY GRYCZANEJ NIEPALONEJ

Historia tego gryczanego krakersa rozpoczyna się w księgarni, a kończy na naszym stole...
Przepis zobaczyłam w książce " Wegańskie pyszności" i ponieważ jestem wielką fanką różnego rodzaju krakersów od razu postanowiłam go wypróbować.

Jeśli macie ochotę upiec jakiś inny płaski chlebek to przejrzyjcie te przepisy: krakers warzywny, krakers zmieniający życie - wersja podstawowa, krakers zmieniający życie - moja słodka wersja, chlebek jaglany.

Tutaj znajdziecie kilka informacji o tym, dlaczego warto włączyć kaszę gryczaną do naszego codziennego menu.


KRAKERS Z KASZY GRYCZANEJ NIEPALONEJ

- przepis pochodzi z książki "Wegańskie pyszności", którą napisała Dunja Gulin
- do przygotowania krakersa możecie użyć miąższ z wyciśniętych warzyw (nic się nie marnuje!)

1/2 szklanki niepalonej kaszy gryczanej przepłukanej na sicie (ma być surowa)
2/3 szklanki nasion słonecznika
1 szklanka startych warzyw lub miąższu warzywnego z wyciskarki 
3/4 łyżeczki soli
1 średnia czerwona lub zielona papryka wydrążona
1/2 szklanki posiekanej cebuli
1/2 łyżeczki suszonego oregano
1/4 łyżeczki  suszonego tymianku
1/4 łyżeczki suszonej bazylii
3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki zmielonego siemienia lnianego
1/2 szklanki soku warzywnego lub wody (ja dałam wodę)

1. Piekarnik nagrzewam do 180C.

2. Wszystkie składniki wkładam do kielicha maszyny miksującej i blenduję na gładką masę.

3. Wykładam blachę z piekarnika papierem do pieczenia, lekko natłuszczam i równomiernie (to ważne) rozkładam masę.

4. Piekę 30 lub 40 minut. Jeśli podpieczecie krakers chwilkę dłużej będzie rumiany i chrupiący. Buon apetito!

8 komentarzy:

  1. patrzę na zdjęcia, czytam przepis i boję się, że jak zrobię, to będę miała kolejny nałóg...krakersy gryczne ;-)...Twój Zielony stół jest super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie. To zdrowy nałóg😊 I zapraszam w odwiedziny jak najczęściej. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. A ja mam taki problem, że przykleiły się do papieru do pieczenia... dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy natłuściłaś papier? Czasem papier nie jest zbyt dobrej jakości. Może też być tak że ciasto było wilgotne i wtedy potrzebuje chwili dłużej w piekarniku. Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Mam małą fantazję kuchenna i proszę o podpowiedź : jakie warzywa zetrzeć? Jakiś Ogórek zielony i marchewka będzie w porządku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być marchew,batat,seler naciowy (jeśli lubisz), cukinia (trzeba ją odsączyć z nadmiaru soku na sicie). Ciekawy w smaku wychodzi krakers z dodatkiem pieczonego buraka😊

      Usuń
    2. Może być marchew,batat,seler naciowy (jeśli lubisz), cukinia (trzeba ją odsączyć z nadmiaru soku na sicie). Ciekawy w smaku wychodzi krakers z dodatkiem pieczonego buraka😊

      Usuń
    3. Dziekuje za rady. Bede probowac piec :)

      Usuń