środa, 12 listopada 2014

SZARLOTKA OWSIANA

Ta pyszna szarlotka, pachnąca cynamonem podbiła nasze serca...
Zastanawialiśmy się ostatnio ze znajomymi, czy można zrobić ciasto na kruchą szarlotkę bez jajek, mąki pszennej, cukru i proszku do pieczenia. Można!!! Szarlotka owsiana ma doskonały smak, więc bardzo zachęcam, abyście wypróbowali ten przepis. U mnie dopiero 3 szarlotka doczekała się sesji zdjęciowej:)





SZARLOTKA OWSIANA

NA SPÓD:
na małą tortownicę 

250 g płatków owsianych ( jeśli jest taka potrzeba, certyfikowanych)
50 g mąki z brązowego ryżu (jeśli nie macie - zmielcie ryż w młynku), możecie też użyć mielonych migdałów, lub orzechów laskowych
150 g oleju kokosowego 
6 łyżek syropu klonowego
szczypta soli

1. 100 g płatków mielę na mąkę, przesypuję do miski. Dodaję resztę płatków i mąkę ryżową i rozpuszczony olej kokosowy Dodaję syrop klonowy i zagniatam wszystko szybko, tak aby powstało takie ciasto jak na kruszonkę. Dzielę ciasto na pół. Blaszkę smaruję masłem i wyklejam dokładnie ciastem boki i spód. Ciasto dociskam do blaszki. Zapiekam 8 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.

NADZIENIE JABŁKOWE:

5 dużych jabłek
cynamon
1,5 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
syrop klonowy do dosłodzenia jabłek (ja nie dosładzam)

1. Jabłka obieram i ścieram na tarce, na dużych oczkach.  Dolewam do nich pół kubka wody i dosypuję 2 łyżeczki cynamonu. Duszę 15 minut. Skrobię mieszam z kilkoma łyżkami wody i dodaję do jabłek. Gotuję jeszcze chwilkę.

2. Jabłka wykładam na podpieczony spód, posypuję po wierzchu resztą ciasta i zapiekam 30 minut w 180C. Kroję po wystudzeniu. Smacznego.

19 komentarzy:

  1. no szarlotka to dla mnie hit :) wciągnęłabym cała blachę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Szarlotka wyśmienita i jaka błyskawiczna !! Właśnie piekę 2 raz z podwójnej porcji (na blaszce) tym razem zmieliłam wszystkie płatki owsiane, zobaczymy co z tego wyjdzie... Edytko, robiłaś to ciasto z innymi owocami?

      Usuń
  3. Gosiu nie robiłam nigdy z innych owoców. Jak wypróbujesz to daj proszę znać jak wyszła. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna! Naprawdę polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a jaki olej można dać zamiast kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika ja zawsze robię tą szarlotkę z olejem kokosowym. Możesz użyć oleju ryżowego albo z pestek winogron. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Dominika ja zawsze robię tą szarlotkę z olejem kokosowym. Możesz użyć oleju ryżowego albo z pestek winogron. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Najlepsza szarlotka jaką w życiu jadłam! Pycha :-))))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten przepis! Taka uniwersalna tarta do wszystkich owoców! Ze śliwkami to u mnie hit!!! Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa dokładnie ☺ to bardzo uniwersalny przepis. Ja już czekam na rabarbar☺ Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Ewa dokładnie ☺ to bardzo uniwersalny przepis. Ja już czekam na rabarbar☺ Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Czy zamiast syropu klonowego można użyć miodu?

    OdpowiedzUsuń