środa, 18 czerwca 2014

ZIELONE NALEŚNIKI - BEZGLUTENOWE

Już od dawna chciałam zrobić te piękne zielone naleśniki. Wyglądają i smakują naprawdę rewelacyjnie. Nawet ci, którzy nie lubią smaku mąki gryczanej zjadali je bardzo chętnie. W oryginalnym przepisie David dodaje szpinak, którego ja nie miałam, aby uzyskać zielony kolor i wzbogacić naleśniki. Zamieniłam go na dużą garść sałaty i kilka listków jarmużu. Użyta do zrobienia naleśników mąka gryczana jest bezglutenowa i spokojnie mogą ją spożywać osoby chore na celiakię. Można przygotowywać z niej chleby, bliny, włoskie focaccie oraz naleśniki. Warto dodawać trochę mąki gryczanej do innych mąk bezglutenowych przygotowując wypieki ponieważ dodatek gryki poprawia strukturę ciasta.



ZIELONE NALEŚNIKI - BEZGLUTENOWE
przepis pochodzi z tej strony

1 i pół kubka mąki gryczanej
pół litra mleka ryżowego (lub innego roślinnego)
1 jajko
250 ml wody
1 łyżeczka oleju kokosowego + trochę do smażenia naleśników
szczypta soli himalajskiej
duża garść sałaty i kilka listków jarmużu (bez ogonków)
lub dwie garście szpinaku

Wszystkie składniki wkładam do maszyny miksującej i przygotowuję naleśniki. Smażę na oleju kokosowym. Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Naleśniki z sałatą i jarmużem! Kto by pomyślał :D Bardzo interesujące są te Twoje połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam sałaty ani jarmużu, więc dodałam liście botwiny - naleśniki wyszły pyszne! Zrobiłam już większość przepisów z Twojej strony i żaden mnie nie zawiódł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł. Wypróbuje go jak będę smażyć kolejne zielone naleśniki:)

      Usuń
  3. I dziękuję za próbowanie przepisów. Cieszę się, że smakują!

    OdpowiedzUsuń