piątek, 25 lipca 2014

PASTA Z ZIELONEGO GROSZKU




U nas cały czas zielono...Uwielbiam ten czas, gdy pełno jest zielonych warzyw i cała moja rodzina może z nich korzystać. Najtrudniej zielone  przemycić dzieciom, ale mam swoje sposoby i w TYM KOKTAJLU mi się to udaje. Często robię różnego rodzaju koktajle i nawet jeśli są one owocowe, to dokładam tam kilka zielonych listków, takich, jakie akurat mam w domu. W tym truskawkowym  ukryłam liście pietruszki i sałaty rzymskiej.



Zielony groszek jemy póki jest młody na surowo, a z tego starszego i twardszego przygotowuję pastę, która świetnie nadaje się do faszerowania  TYCH BEZGLUTENOWYCH naleśników. Lubię wypełniać nią pomidorki, które rosną w naszym tarasowym ogrodzie:).



PASTA Z ZIELONEGO GROSZKU

2 kubki świeżego zielonego groszku
1/2 kubka nerkowców
1 łyżka skórki otartej z cytryny
3 łyżki soku z cytryny
kilka listków bazylii
ząbek czosnku lub więcej jeśli lubicie
4 łyżki oliwy z oliwek
sól
pieprz
opcjonalnie możecie dodać do pasty kilka suszonych pomidorków

1. Groszek gotuje w osolonej lekko wodzie do miękkości. Odcedzam i studzę.

2. Nerkowce namaczam na pół godziny w letniej wodzie, aby lekko zmiękły. Po tym czasie osuszam je na sicie.

3. Cytrynę myję dokładnie i sparzam a potem ścieram skórkę.

4. Wszystkie składniki wkładam do kielicha blendera i miksuję mieszając kilkakrotnie, aby wyszła gładka pasta. Na koniec solę, pieprzę i dodaje jeszcze trochę soku z cytryny lub czosnku jeśli pasta jest za mdła. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz