niedziela, 2 kwietnia 2017

PYSZNY, GĘSTY ORZECHOWO-CZEKOLADOWY KOKTAJL (WEGAŃSKIE, BEZGLUTENOWE, BEZ CUKRU)

Pyszny, prosty pomysł na szybki deser. Zasmakował nam bardzo, dlatego jestem pewna że powstaną jego nowe wersje.


Wszyscy z utęsknieniem czekamy na rożne warianty miksowanych koktajli - zielonych, albo takich na bazie mleka roślinnego.
Bardzo nam one smakują i często są deską ratunkową gdy chcemy szybko przygotować coś słodkiego i zdrowego.
Już lada moment zostaniemy otoczeni bogactwem roślinności do miksowania - na razie jednak smakujemy forsycje z ogródka - wiedzieliście że jest jadalna (zawiera dobrze przyswajalną rutynę). Jej kwiaty możemy zjadać prosto z drzewa, albo zaparz z nich herbatkę. 

My już szykujemy się na pyszną lemoniadę z forsycji i limonki.

Gdzieś znalazłam takie słowa: piękno jadalne - zjedz sobie coś pięknego...a ja dodam: zjedz sobie FORSYCJĘ.


PYSZNY, GĘSTY ORZECHOWO-CZEKOLADOWY KOKTAJL
- zamiast kaszy jaglanej można dodać  komosę ryżową, albo białą kaszę gryczaną (można 
 też pominąć ten składnik)
1 szklanka ulubionego mleka roślinnego
100g orzechów laskowych delikatnie podprażonych na suchej patelni i wystudzonych
3 daktyle (ja dałam świeże)
2 łyżki ugotowanej jaglanki (może być pozostała ze śniadania)
szczypta soli kłodawskiej
50g gorzkiej czekolady rozpuszczonej (do rozpuszczania można dodać 1/2 łyżeczki oleju kokosowego)

1. Najpierw miksuję orzechy, dodaję do nich resztę składników i miksuje na bardzo (lub mniej) gładki krem

7 komentarzy:

  1. kasz jak rozumiem wcześniej ugotowana?
    Wygląda pysznie - na pewno spróbuję <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten koktajl musi byc pyszny. Od razu bym go zrobila. Tylko jest jeden problem. Moja corka ma silna alergie na bialko pochodzenia zwierzecego i kakao. Jakis pomysl? Jak ja kocham Twoje przepisy :-). Czy dobrze gdzies doczytalam,ze ma ukazac sie ksiazka? Prosze namiary :-) oraz tytul. Czy moge zamowic przez internet? Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kakao możesz zastąpić karobem. Zagotowuj go z mlekiem roślinnym. Na pewno będzie pyszne☺ Tak książka jest już w przedsprzedaży w Empiku. Tytuł to Alkaliczne gotowanie przy zielonym stole. Zachęcam do zamówienia bo cena w przedsprzedaży jest bardzo dobra ☺ Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiazka zamowiona :-). Chodzilo mi o to,czym moge zastapic czekolade w przepisie,ktory proponujesz powyzej :-)?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak napisałam ...zastąp ją karobem. Zagotuj go z mlekiem roślinnym a reszta jak w przepisie ☺ możesz dodać 4 daktyle więcej albo do pożądanej słodkości. Mam nadzieję że książka się spodoba☺Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń