środa, 17 czerwca 2015

DESER Z NASION CHIA

Dzisiejszy deser z nasionami chia (inna nazwa to szałwia hiszpańska) jest bogactwem błonnika, kwasów omega 3, które są niezwykle ważne dla naszego organizmu , białka oraz różnych mikroelementów.  

Te maleńkie ziarenka są bardzo zdrowym pożywieniem. 
Każde spróbowanie nowego, nieznanego pokarmu może być dla nas cudownym odkryciem, a szałwia hiszpańska ma w sobie niesamowity potencjał zdrowia i smaku. 
Do wykonania tego deseru będziecie potrzebowali odrobinę cierpliwości. Jak zwykle namawiam abyście zaprosili do pracy dzieci, ponieważ one szybko się uczą i zachęcone do wspólnego mieszania w garnkach chętnie Wam pomogą.  Moja córeczka uwielbia mieszać szałwię hiszpańską z mlekiem i dodawać do niej wanilię. To naprawdę cudowna zabawa!

Deser sprawdza się jako przekąska do szkoły i pracy, można go zabrać na zieloną trawkę i zjeść na pikniku (do czego bardzo namawiam).
Trwa teraz sezon na truskawki, więc zamiast mango i banana do przygotowania tego deseru możecie użyć właśnie ich.





DESER Z NASION CHIA

-zamiast mango i banana można użyć truskawek (już przetestowałam, deser wychodzi obłędnie pyszny)
- inspirowałam się przepisem ze strony: oh she glows

1 duże mango, albo 2 małe
2 banany
2,5 szklanki mleka orzechowego, lub migdałowego (moim zdaniem najpyszniejszy budyń wychodzi z mleka z orzechów laskowych)
1/2 szklanki nasion chia (szałwia hiszpańska)
1/2 laski wanilii
1 łyżka syropu klonowego (można pominąć)

1. Banany i mango umyj, obierz, pokrój na małe kawałki i włóż do zamrażalnika, a nasionka chia wymieszaj z mlekiem, ziarenkami wanilii (strąk wanilii trzeba rozkroić na pół, a ziarenka zeskrobać) i syropem klonowym. Schowaj do lodówki na całą noc.

2. Przygotuj kilka małych słoików (u mnie było ich 5). 

3. Zmiksuj banany i mango w mikserze o dużej mocy (ja robię to w thermomiksie - obroty 10 czas 20s).

4. W słoiczku układaj warstwami budyń, który powstał z nasion chia i mleka oraz lody. Opcjonalnie deser ten można posypać: granolą,  ja niektóre słoiczki posypałam ciastkami orzechowymi.

 


6 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, chętnie bym skosztowala taki deser, musze go zrobić.(zdjęcie umieszę na blogu) dziękuje za inspirację i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pani Edyto...Pani jest z Wrocławia? :-)

      Usuń
    2. Na opakowaniu nasion pisze,że nie powinno się ich zjadać więcej niż 2 łyżeczki dziennie:-/

      Usuń
  3. Przeczytałem, zrobiłem i.... się zachwyciłem.
    Smak rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie szykuje dla rodzinki, efekty będą jutro.
    Dziękuję za inspiracje :-)
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń