niedziela, 11 grudnia 2016

JAK ZROBIĆ PROSTE CIASTO WITARIAŃSKIE

Ciasta witariańskie goszczą u nas zbyt rzadko. Sama nie wiem dlaczego, ponieważ już w trakcie miksowania wyjadamy je prosto z kielicha blendera. 

Są niesamowicie proste - blendujemy kilka zdrowych, surowych składników i w zasadzie ciasto jest gotowe. 
Można ułożyć je w blaszce, albo ulepić małe trufelki, które obtoczymy orzechami lub wiórkami kokosowymi.   
Ja bardzo lubię dodatek sezamu niełuskanego - cudnie komponuje się ze słodyczą daktyli i bananów.



Do zrobienia tego ciasta zainspirowała mnie Marysia pytając: co robię z mąki kokosowej, do czego jej używam?
Nie lubię za bardzo tej mąki - używałam jej do pieczenia bardzo rzadko - zazwyczaj dodawałam zbyt mało płynu (a mąka ta płyn bardzo lubi) i wypieki wychodziły mi zbyt suche. Czasem sypnęłam odrobinę do placków bananowo-jaglanych i tu faktycznie sprawdziła się idealnie.

Tym razem postanowiłam przygotować ciasto witariańskie, zupełnie surowe - oparte na bardzo prostych składnikach. Dodatek mąki kokosowej był strzałem w dziesiątkę. Ciasto stało się dzięki niej bardzo plastyczne i łatwo udało mi się uformować  pożądany kształt. 
Więc jeśli w Twoich szafkach zalega zapas mąki kokosowej to zachęcam, abyś wypróbował jak smakuje w surowych ciastach.

Poniżej znajdziecie inne przepisy witariańskie znajdujące się na blogu:
czekoladowa tarta dyniowa  
chrupiące batony z płatkami owsianymi 
ciasto karobowo-bananowe 
witariańskie czekoladowe brownie 
trufle z nerkowców i karobu 

PROSTE CIASTO WITARIAŃSKIE
- ciasto można zrobić w 4 małych tarteletkach, albo w średniej tortownicy
- blaszki przed włożeniem ciasta warto delikatnie wysmarować olejem kokosowym 
- do przygotowania spodu można dodać 1 łyżkę oleju kokosowego

SPÓD:
1  banan
1 szklanka daktyli namoczona na 3 godziny w 3/4 szklanki mleka roślinnego (miksujemy razem z mlekiem)
1/2 szklanki mąki kokosowej

MASA:
3 banany
200g nerkowców namoczonych w 3/4 szklanki mleka roślinnego (miksujemy razem z mlekiem)
sok z 1/2 cytryny (lub więcej)
3-4 łyżki mąki kokosowej

Osobno miksujemy składniki na masę i na spód. W blaszce układamy spód, potem masę i delikatnie rozkładamy drugą część ciasta ze spodu.
Zostawiamy na kilka godzin w lodówce. Podajemy udekorowane owocami lub miętą.

 - SMACZNEGO -

Przestań odżywiać się szkodliwą i bezwartościową żywnością i zacznij jeść pyszne,surowe produkty które pełne są korzystnych dla Ciebie składników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz