niedziela, 5 października 2014

BROWNIE Z KASZY JAGLANEJ (BEZGLUTENOWE)

Brownie z kaszy jaglanej jest doskonałym pomysłem na zdrową przekąskę. W swoim składzie nie ma mąki , ani białego, rafinowanego cukru. Zanim udało mi się opracować tą właśnie wersję tego ciasta, było kilka innych. Jednak ta smakuje najbardziej całej rodzinie. Zazwyczaj robię od razu dwie porcje. Ciasto doskonale przechowuje się w lodówce zawinięte w pergamin. Mi najbardziej smakuje jeszcze ciepłe:)







BROWNIE Z KASZY JAGLANEJ (BEZGLUTENOWE)
inspirowałam się przepisem ze strony Moje Wypieki

1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (może być taka z czubkiem)
3 łyżki zmielonego siemienia lnianego, zalać  wodą , aby napęczniało
50 ml oleju
1/2 kubka mleka kokosowego (jak nie mam, to dodaję inne mleko roślinne)
4 łyżki syropu klonowego (tylko dla tych, którzy lubią bardzo słodkie ciasta - ja nie daję)
szczypta soli
2 banany (obrane ze skórki)
50 g daktyli (jeśli są bardzo twarde to namaczam je na 30 min w letniej wodzie, potem dodaję do ciasta już bez niej)
50 g gorzkiej czekolady ( rozpuszczonej: zagotowuję wodę w garnku na to stawiam miskę , wkładam czekoladę i mieszam ,aż będzie płynna)
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku bezglutenowego
ulubione orzechy do ułożenia na cieście

1. Nagrzewam piekarnik do 180C.
2. Wszystkie składniki wkładam do kielicha urządzenia miksującego i miksuję na zupełnie gładką masę.
3. Blaszkę o wymiarach 20 x 30 wykładam papierem do pieczenia i wlewam ciasto. Na wierzchu układam orzechy.
4. Piekę 40 - 50 minut - czas pieczenia zależy od piekarnika. SMACZNEGO!

6 komentarzy:

  1. Zrobiłam. Pozmieniałam trochę. Wyszło bardzo dobre, zjadłam sama całe, nie podzieliłam się z nikim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:) To ciasto dobrze przyjmuje zmiany więc i u mnie doczekało się już kilku przeróbek:)

      Usuń
  2. A co to za proszek jest: "1 łyżeczka proszku bezglutenowego"? Czyżby tzw. do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy jest coś czym można zastąpić gorzką czekoladę i kakao ? mam straszną ochotę na takie ciasto już od jakiegoś czasu, ale karmie piersią a synek ma uczulenie :( słyszałam ze carob może zastąpić tylko wtedy jakie proporcje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Możesz zastąpić je karobem (tak jak piszesz).Dałabym 3 łyżki. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń