niedziela, 2 lipca 2017

ZIELONY PONIEDZIAŁEK - KOKTAJL Z TRUSKAWEK I BAZYLII

Dzisiaj ZIELONY PONIEDZIAŁEK - dzień z przepisem który zawiera tajny, zielony składnik. Bardzo go lubicie. 

Koktajle są bardzo zdrowym pokarmem - uwielbiam je, dlatego wprowadziłam te kremowe napitki do menu dzieci już bardzo dawno. Składniki zawsze dobieram tak, aby wszyscy domownicy byli zadowoleni z ich smaku.




Nasze dzieciaki bardzo lubią jeść warzywa i owoce. Na szczęście nie mam problemu z tym, że muszę je przemycać i upychać gdzie się da. Zgadzam się na to, że mają swoje ulubione smaki. Nie wciskam i nie zmuszam ich do jedzenia tego, czego nie chcą jeść.
 

Dzisiejszy koktajl jest mega prosty.  Smak bazylii czuć w nim dosyć wyraźnie, ale dzieci wypiły i nie miały z tym najmniejszego problemu. Do miksowania sypnęłam siemienia lnianego, a po wierzchu posypałam koktajl odrobiną ziarenek chia.

BAZYLIA - to jedno z moich ulubionych ziółek, często dodaję ją do sosów pomidorowych, obficie posypuję nią pizzę, albo robię z niej pesto. Nie jest to takie prawdziwe pesto, bo jak mawia mój znajomy Włoch - pesto bez orzechów piniowych jest tylko podróbką.
Przygotowuję swoje zazwyczaj na nerkowcach lub na migdałach.
Bazylia jest rośliną jednoroczną i z moich doświadczeń wynika, że pięknie rośnie na naszych parapetach. Zawsze kupuję swoją w doniczce, a potem przesadzam do większej - u mnie jest to zazwyczaj stara makutra moich rodziców. Bazylia kocha ją szalenie i rośnie tam niezwykle bujnie. 


 
KOKTAJL Z TRUSKAWEK I BAZYLII
1 kubek ( z górką słodkich truskawek)
1 banan
2 łyżki siemienia lnianego
1/2 doniczki (3-4 gałązki bazylii)
1 szklanka mleka ryżowego lub innego roślinnego
duża garść malin do każdego kubka jako dodatek
1 łyżeczka chia do posypania koktajlu
Wszystkie składniki (oprócz malin i chia) wkładam do kielicha maszyny miksującej i blenduję.
Do  2 szklanek wsypuję na dno po garści malin i zalewam koktajlem, który wypijamy od razu.



 

4 komentarze: