środa, 25 czerwca 2014

OGÓRKI I SZPARAGI Z WOKA

Oto szybkie i bardzo proste do wykonania danie z woka, do zrobienia którego zainspirowały mnie dwie osoby. Pierwszą z nich jest moja przyjaciółka KASZA (wspaniała ksywka, prawda? i jaka zdrowa:), która opowiadała mi ostatnio o tym, że nie może się oderwać od dań z woka i codziennie serwuje je swojej rodzinie. Drugą osobą jest Lech, mój współpracownik, który często wspominał smak smażonych na słodko, zielonych ogórków...


 Przyprawy, których użyłam do przygotowania tego dania.

OGÓRKI I SZPARAGI Z WOKA

3 ogórki (lub więcej -są pyszne po szybkim przesmażeniu)
10 pomidorków koktajlowych

2 duże ząbki czosnku
pęczek zielonych szparagów
1/2 czerwonej cebuli
1/2 czerwonej papryki
1/4 łyżeczki pieprzu
1/4 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki papryki słodkiej
1 płaska łyżeczka kolendry w ziarenkach ( nie mieliłam jej) olej kokosowy

1. Myję dokładnie warzywa. Ogórki obieram i  kroję w plasterki. Pomidorki przekrawam na pół. Czosnek kroję w plasterki. Cebulę w piórka, a paprykę w paski. Szparagi kroję w niewielkie kawałki, bez zdrewniałej łodyżki.

2. Na ogniu stawiam woka, a obok garnek do którego przekładam szybko obsmażone warzywa. Zaczynam od wrzucenia na gorący tłuszcz przypraw i po chwili dodaję cebulę i paprykę. Po szybkim przesmażeniu przekładam je do garnka.
Każdy rodzaj  warzyw osobno przesmażam przez chwilkę na woku, za każdym razem dodając odrobinę oleju.

3. W garnku mieszam dokładnie wszystkie warzywa i solę. Zamiast soli można użyć sosu sojowego (najlepiej bezglutenowego).

4. Warzywa podaję z makaronem sojowym:) Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz