poniedziałek, 3 listopada 2014

CIASTO DYNIOWE

Przepis na to pyszne i puszyste ciasto dyniowe powstał w mojej głowie od razu, jak tylko zobaczyłam przepis na  ciasto imbirowo-dyniowe na jednym z moich ulubionych blogów kulinarnych .  Zamiast cukru użyłam pasty daktylowej, którą przygotowałam z daktyli i mleka roślinnego.  Zmieszałam mąkę orkiszową z pełnego przemiału z mąką z cieciorki. Efekt jest bardzo satysfakcjonujący. Ciasto smakowało całej rodzinie, co bardzo mnie cieszy, bo nie jest łatwo zadowolić trzy różne gusta kulinarne moich dzieci. To ciasto dało radę!
Zamiast jajek możecie użyć zmielonego siemienia lnianego, wtedy ciasto będzie w wersji wegańskiej.


CIASTO DYNIOWE
WEŹ:
1 szklankę mąki orkiszowej z pełnego przemiału
1 szklankę mąki z cieciorki
1,5 szklanki pure dyniowego
1 szklankę daktyli
1 szklankę mleka roślinnego
3 łyżki oleju kokosowego
2 zmiksowane banany lu 2 łyżki siemienia lnianego zmiksowanego i namoczonego w 6 łyżkach wody (zamiennik jajek)
1 łyżeczkę sody
1 skórkę otartą z cytryny
szczyptę soli
100 g gorzkiej czekolady posiekanej

1. Daktyle wkładam do garnka, zalewam mlekiem roślinnym, dodaję olej kokosowy i chwilę gotuję. Zestawiam z ognia i miksuję razem z pure dyniowym  na gładką masę. Po przestudzeniu mieszam z dwoma bananami, lub z siemieniem lnianym (2 łyżki siemienia zalej odrobiną wody, poczekaj aż spęcznieje i dodaj do ciasta.

2. W drugiej misce mieszam obie mąki, szczyptę soli i sodę. Przesypuję do zmiksowanych składników. Mieszam szybko, ale delikatnie, aż powstanie gładka masa. Dodaję skórkę z cytryny i gorzką czekoladę.

3. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180C przez 45 min (lub do suchego patyczka).  Na koniec możecie ciasto przykryć folią aluminiową, aby się nie spiekło. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz