piątek, 8 sierpnia 2014

WEGAŃSKIE CIASTO CZEKOLADOWE

Wstyd się przyznać...Upiekłam wczoraj ciasto... Mieliśmy bardzo miłych gości... I naprawdę nie wiem, jak to się stało, ale zniknęło CAŁE! Mus malinowy na którym je podałam cudownie dopełnił smak gorzkiej czekolady. Jest to jedno z moich ulubionych połączeń smakowych: maliny i czekolada:) Wypróbujcie bo warto. Jeszcze jedną jego zaletą jest to, że robi się prawie samo.

Dziś znowu upiekłam to ciasto...



WEGAŃSKIE CIASTO CZEKOLADOWE
przepis pochodzi z tej strony, u mnie z niewielkimi zmianami


1i 1/3 szklanki mąki orkiszowej z pełnego przemiału drobno mielonej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)
1/4 szklanki kakao (lub trochę mniej, jeśli nie lubicie intensywnego smaku czekolady - ja UWIELBIAM)
szczypta soli
1 tabliczka gorzkiej czekolady dobrej jakości
1/3 szklanki oliwy z oliwek 
1/3 szklanki mleka roślinnego
3 łyżki syropu ryżowego lub klonowego (albo takiego słodu jakiego używacie)
2 banany

1. Ciasto robi się naprawdę szybko. Nastawiam piekarnik na 180C i przystępuje do dzieła. Na początek szykuję 2 miski (jedną metalową).

2. Nastawiam wodę w garnku i  po zagotowaniu kładę na nią metalową miskę w której znajduje się  połamana czekolada. Gdy się rozpuszcza, w drugiej misce mieszam: mąkę, szczyptę soli, kakao i proszek.

3. Na talerzu widelcem rozdrabniam banany.

4. Miskę z rozpuszczoną czekoladą ściągam z garnka i dodaję: olej, słód i mleko roślinne, a na koniec banany. Mieszam, dosypuję sypkie składniki i mieszam po raz drugi.

5. Przekładam do niewielkiej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto wychodzi dość płaskie, co mi akurat bardzo odpowiada:)

6. Podaję skąpane w sosie malinowym, który tworzę tak: maliny gotuję z odrobiną syropu klonowego.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz