niedziela, 6 lipca 2014

OWSIANKA PIECZONA Z OWOCAMI I ORZECHAMI


Czy macie ochotę na coś pysznego i zdrowego zarazem?... TAK? To mam dla Was wspaniałą propozycję. Są to owoce, które zapiekłam w płatkach owsianych. Na samej górze znalazły się orzechy laskowe i pestki dyni, które po zapieczeniu stworzyły cudownie chrupiącą skorupkę.  Jest to pyszne śniadanie,które warto zjeść na początek dnia - doda wam energii na długi czas:)
Niech nikogo nie odstraszy długi opis tej zapiekanki. Robi się ją naprawdę szybko.


OWSIANKA PIECZONA Z OWOCAMI I ORZECHAMI
inspirowałam się przepisem z książki: The Green Kitchen

400 g jeżyn (można dać maliny, czereśnie, wiśnie, jagody, borówki)
175 g płatków owsianych (jeśli eliminujecie gluten z diety, to płatki MUSZĄ być certyfikowane)
1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki imbiru w proszku lub płaska łyżeczka świeżego, startego
2 łyżeczki nasion chia zalanych 90 ml wody (odstawcie je na 15 minut)
1 jajko
500 ml mleka roślinnego (ja dałam owsiane)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
60 ml syropu ryżowego lub syropu klonowego
1 kopiasta łyżeczka oleju kokosowego (powinien być w temperaturze pokojowej)
80 g pestek dyni
80 g orzechów laskowych

1. Rozgrzewam piekarnik do 190C. Foremki na zapiekanki smaruję delikatnie odrobiną oleju kokosowego.

2. Myję owoce i układam na dnie foremek ( u mnie są to 4 takie naczynia jak na zdjęciu).

3. W jednej misce mieszam: płatki owsiane, proszek do pieczenia, imbir i sól.

4. W drugiej misce dokładnie mieszam: nasiona chia , jajko mleko roślinne i ekstrakt z wanilii.

5. W trzeciej misce mieszam: pestki dyni, orzechy, olej kokosowy oraz słód.

6. Owoce posypuję płatkami owsianymi a potem polewam płynnymi składnikami, tak aby płatki były dokładnie pokryte. Na wierzchu układam kruszonkę z orzechów i pestek. Zapiekam 30-40 minut. Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Hmm.. wygląda naprawdę ciekawie i zachęcająco... :-) tylko, że nigdy nie chce mi się wstawać wcześniej godzinę przed śniadaniem i zalewam płatki wrzątkiem lub moczę w zimnej wodzie na noc... :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dzisiaj na śniadanie, pod wpływem impulsu, bo przeglądając rano fejsbuka wpadł mi przepis w oko, a miałam akurat mrożone owoce. I było to tak dobre, że brak mi słów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się 😊 To fajna opcja na owocowo chrupiące śniadania😊

      Usuń
    2. Cieszę się 😊 To fajna opcja na owocowo chrupiące śniadania😊

      Usuń
  3. Kupię brakujące składniki i zrobię. Uwielbiam Twoje cuda Edytko ����

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupię brakujące składniki i zrobię. Uwielbiam te Twoje cuda Edytko😊

    OdpowiedzUsuń